26/02/2011 Πρόγραμμα εκδηλώσεως διορισμού των νέων Επιτρόπων του Ιερού Ναού
16-2-2011
Προσέλευση προσκεκλημένων
1. Ομιλία από τον προϊστάμενο του Ιερού Ναού πρωτ. Σταύρο Γούλα
2. Απολογισμός Εκκλησιαστικού Συμβουλίου από τον κ. Γ. Λέτσιο, ταμία του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.
3. Λογοδοσία της Ερανική Επιτροπής από τον ταμία της Ερανικής Επιτροπής κ. Σταύρο Ξενογιάννη.
4. Ανακοίνωση για την ανακήρυξη επιτίμων προέδρων του Ιερού Ναού Προφήτου Ηλιού σύμφωνα με την 6/2010 πράξη του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.
5. Επίδοση διορισμών μελών του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.
6. Επίδοση διορισμού μελών της Ερανικής Επιτροπής.
7. Ανασυγκρότηση δυνάμεων για τη νέα περίοδο και για τα προγραμματισμένα έργα.
Ένα και σημαντικό έργο είναι η εξεύρεση πόρων δια την αποπληρωμή του ΔΑΝΕΙΟΥ ΜΑΣ για το ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ.
• Σημαντικό επίσης είναι να αντικατασταθεί ο συναγερμός και να εγκατασταθεί κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης του κτιρίου.
• Επικοινωνία: αλλαγή τηλεφωνικού κέντρου με τη δυνατότητα να συνδέονται όλα τα γραφεία με το διαδίκτυο (internet).
Ακολουθεί συζήτηση και λήψη αποφάσεων για τα ανωτέρω θέματα
ΕΝΟΡΙΑ ΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ ΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΩΣ ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ
Αγαπητοί μου,
Στην πρώτη προς Κορινθίους επιστολή (Α’ Κορ. 12,27) ο Πρωτοκορυφαίος Απόστολος των εθνών Παύλος, παρομοιάζει την Εκκλησία ως ένα ανθρώπινο Σώμα, του οποίου Σώματος Κεφαλή είναι ο Κύριος Ιησούς Χριστός, και μέλη του Σώματος όλοι οι πιστοί οι βαπτισμένοι στο όνομα της Αγίας Τριάδος, που συνομολογούν δια μέσου των αιώνων το αδιαίρετο Σώμα του Χριστού, δηλαδή: την Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.
Θα προσπαθήσω λοιπόν με λίγα λόγια να σας αναλύσω το πώς διαμορφώθηκε ιστορικά το Σώμα του Χριστού, η Εκκλησία.
Το σώμα αποτελείται από κύτταρα. Κύτταρο είναι η πιο μικρή βασική, λειτουργική μονάδα των εμβρύων όντων, που αποτελείται από τρία μέρη το κυτταρόπλασμα, τον πυρήνα και την κυτταρική μεμβράνη. Έτσι και η Εκκλησία έχει ως κύτταρα της τις Ενορίες. Το σύνολο των κατά τόπους ενοριών και επισκοπών αποτελούν το σώμα της Εκκλησίας.
Μεταφορικά κάθε βασική δομική μονάδα π.χ. η οικογένεια είναι το κύτταρο της κοινωνίας. Έτσι μεταφορικά η ενορία είναι το κύτταρο της Εκκλησίας.
Η λέξη ενορία είναι γεωγραφικός προσδιορισμός ενός τόπου, που έχει συγκεκριμένα γεωγραφικά όρια. Ότι περικλείεται σ᾽ αυτά τα όρια ανήκει σε ένα συγκεκριμένο χώρο.
Η έννοια της ενορίας στον εκκλησιαστικό χώρο, όπως είναι σήμερα εμφανίσθηκε στο τέλος του 3ου αρχές του 4ου αιώνος.
Στους 3 πρώτους αιώνες της ζωής της Εκκλησίας κέντρο μιας τοπικής Εκκλησίας ήταν ο τόπος τελέσεως της Θείας Λειτουργίας από τον Επίσκοπο.
Υπήρχε λοιπόν μία Θεία Λειτουργία από ένα Επίσκοπο σε ένα Ναό στην έδρα του Επισκόπου. Αυτές ήταν οι κεντρικές πόλεις κάθε περιοχής.
Κοντά στον Επίσκοπο ήσαν οι πρεσβύτεροι, που είχαν για έργο τους την κατήχηση των πιστών και των προσερχομένων στη πίστη. Οι δε διάκονοι και οι διακόνισσες είχαν κυρίως αναλάβει το φιλανθρωπικό έργο.
Μετά τον τρίτο αιώνα ο Επίσκοπος δίδει το δικαίωμα και στους πρεσβυτέρους να τελούν μόνοι τους εξ ονόματος του Επισκόπου τη Θεία Λειτουργία σε άλλο Ναό, άλλου τόπου.
Με την διάδοση του χριστιανισμού στις επαρχιακές κωμοπόλεις και τα χωριά έχουμε και τη δημιουργία περισσοτέρων ενοριών.
Κέντρο, ο πυρήνας, κάθε ενορίας είναι ο Ναός. Όπου τελείται η Θεία Λειτουργία και συγκεντρώνονται οι χριστιανοί.
1.
Η Ενορία δια των κληρικών και των λαϊκών μελών της συνεχίζει το τριπλό έργο του Χριστού.
α. Το λειτουργικό. Είναι η τέλεση της Θείας Λειτουργίας, των ιερών μυστηρίων και των Ιερών Ακολουθιών δια των οποίων αγιάζονται οι πιστοί. Είναι το μέσο για την κοινωνία της Χάριτος του Θεού.
β. Το διδακτικό. Η διδασκαλία της Εκκλησίας είναι το μέσον για την κοινωνία με την αλήθεια του Θεού, όπως διατυπώθηκε στην Αγία Γραφή και στα συγγράμματα των Αγίων Πατέρων. Οι πιστοί διδάσκονται μέσα στην Ενορία.
γ. Το ποιμαντικό. Καλούνται οι πιστοί να βιώσουν την αγάπη του Θεού και να την εκφράζουν με τη ζωή τους. Στην εφαρμογή των εντολών του Θεού αποβλέπει το ποιμαντικό έργο της Ενορίας.
Συμπληρωματικά θα λέγαμε, ότι η Ενορία έχει σκοπό να ενώσει τους ανθρώπους σε κοινωνία μία.
Η Ενορία είναι κατ᾽ εξοχήν κοινωνία προσώπων.
Είναι κοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.
Είναι κοινωνία μεταξύ Θεού και ανθρώπων.
Είναι μια θεανθρώπινη κοινωνία.
Μία κοινωνία που βρίσκεται «καθ᾽ οδόν» προς την τελειότητα που δεν τελειώνει ποτέ.
Η κοινωνία αυτή επιτυγχάνεται με την ενότητα την οποία αγωνίζεται να φέρει η Εκκλησία στον κόσμο.
Η απομάκρυνση του ατομικιστικού συμφεροντολογικού φρονήματος.
Η ταπείνωση, η υπομονή, η συγχωρητικότητα που καλλιεργούνται μέσα στο χώρο της Ενορίας βοηθούν στην ενότητα.
Η ενότητα βέβαια είναι μια μεγάλη λέξη, η βαθιά έννοια της οποίας πολύ δύσκολα κατανοείται και ακόμη πιο δύσκολα εφαρμόζεται από εμάς σήμερα.
Ο Κύριός μας κατά την ημέρα της Πεντηκοστής «ΕΙΣ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΑΝΤΑΣ ΕΚΑΛΕΣΕ». Τούτο σημαίνει ότι μόνον με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος δυνάμεθα να ζήσουμε την Αγία Ενότητα και μάλιστα στην Κυριακάτικη σύναξη όπου με το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας γίνεται η ένωση του ανθρώπου με το Θεό και του Θεού με κάθε άνθρωπο στο κοινό ποτήριο της ζωής. Η Χριστιανική Κοινωνία των ανθρώπων δηλαδή θεμελιώνεται στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Εύχομαι ολοψύχως σε όλους σας η Χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η Αγάπη του Θεού και Πατρός και η Κοινωνία του Αγίου Πνεύματος να είναι πάντοτε μαζί μας.
ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!
Πρωτ. Σταύρος Γούλας
Προϊστάμενος Ιερού Ναού Προφήτου Ηλία
Γυμνασιάρχης